Australia, travels

Sydney to Brisbane roadtrip #1

posted by cassidy on 2015-07-28 at 9.21 PM, 2 comments

15. 7. 2015

Nebudu tajnůstkářka – podle nadpisu je jasný, o co jde. Ale abysme se mohli vydat na tuhle cestu, do Sydney se nejdřív musíme dostat. Z Aucklandu jsme odlítali 14.7. po sedmé večer. Čtyři hodinu letu, dvouhodinový časový posun, po půl desáté místního času už stojíme nohama na zemi obtěžkaní batohy zepředu i zezadu, já (překvapivě bez problému :D) projdu namátkovou kontrolou na drogy a rozhlížíme se kolem dokola. Protože check-in na navazující let máme v pět ráno z jiného terminálu, na těch “pár hodin” nemá smysl nic moc řešit – zvládneme je na letišti.

První, co nás ale trefí do očí, je zářivě žluto tyrkysový stánek Optus, operátora, kterého jsme byli rozhodnutí hledat klidně i ve městě. To nám hodně usnadní život. Optus totiž nabízí předplacenou simkartu s tarifem, který jako cestovatel rozhodně oceníte. 500 MB dat (a neomezené volání a sms) za 2 AUD denně. Každý den 500 MB, ne na měsíc. Dobít si tedy musíte kredit v minimální výši 20 AUD, takže pokud se tu zastavujete na tři dny, taková pecka to není, ale na našich osm dní je to hodně fér nabídka – plánujeme za pochodu, hodně využíváme navigaci a nemuset přemýšlet nad omezeními typu FUP (protože udělat 500 MB za den na telefonu, to by člověk neviděl asi nic jinýho než displej) je velkej palec nahoru pro Optus.

“Hele, brzdi, mám na tebe nějak podezřele moc čísel…”

Letiště v Brisbane se noční pobyt na letišti nesnaží cestujícím nijak znepříjemnit a hned kousek od příletové haly nabízí dobrých patnáct gaučíků, na které se menší člověk celkem pohodně natáhne. V rámci “bezpečnosti” alespoň sepneme všechny čtyři batohy a vozík tak nějak dohromady a až překvapivě dobře se prospíme. Kolem půl pátý ráno se přesouváme letištním autobusem z mezinárodního terminálu na vnitrostátní a koncentrace upozornění na maximální hmotnost příručního zavazadla při letu s Tiger Air nás znepokojí natolik, že před odevzdáním velkých zavazadel děláme nějaké přesuny z malých batohů do velkých. Jsme za to hodně rádi jen o pár chvil později, když ostatním cestujícím neprojde ani 100 g navíc a nezbývá jim než zaplatit poplatek 43 AUD. Levný letenky je potřeba někde dohnat a nám se po tolikátý potvrdilo, že nemá smysl snažit se za každou cenu “se vším vyjebat”.

Let do Sydney už uteče jako voda, na letišti jsme přijmuli žádost o to, abychom seděli u emergency exitu, takže máme trojsedačku pro sebe a mnohem víc místa pro nohy a jen zamhouřím oči, probudí mě hlášení, že budeme přistávat. Kéž by to takhle bylo pokaždý :) Zatímco v Sydney čekáme na batohy, je docela nejvyšší čas vyřídit, kde následující večer složíme hlavu. Po zjištění, jaký jsou možnosti, si bookujeme hotel v centru s pocitem dobrýho dealu a za dvacet minut už u něj vystupujeme z vlaku. Protože není ještě ani deset hodin (na check-in příliš brzo), ukládáme si jen velký batohy a vydáváme se do ulic. Nemůžeme se zbavit pocitu, že je odpoledne, jak máme extrémně dlouhý den.

Sydney vypadá přesně tak, jak jsem si celej dosavadní život představovala New York. Svět mě nepřestává překvapovat :) Centrum města je nádherný. Za tři čtvrtě roku jsme si na Zélandu zvykli, že když je nějaká budova stará sto let, je to historická památka, najednou jsme v šoku ze vší tý “kultury” a můžeme si ukroutit hlavy.

Processed with VSCOcam with t2 preset

Jsme zvědaví, jak vypadají australský dolary, při první příležitosti si vybíráme z bankomatu a jéé, hezký jsou hodně! Stejně jako novozélanský nejsou z papíru, ale z takové “plastové” fólie – nepromokavé. Mince jsou dost mimo zdravej rozum, vždycky mi v UK přišel divný takový kontrast mezi padesáti pencemi a librou… Tak tady ho tak ztrojnásobme, mince v hodnotě padesáti centů by rozměry i hmotností mohla posloužit jako docela slušná zbraň.

Užíváme si krásnej slunečnej den a míříme pěšky k Harbour Bridge a Opeře. Díky tomu, že je asi nejvíc off-season, jak může být a relativně brzo, jsme ušetřeni davů. Milujeme botanickou zahradu. A s kelímkem kávy v ruce ji milujem ještě trochu víc. Najednou mi kolem hlavy prosviští něco bílýho. “Tyjo, to snad ani nebyl racek,” povídám K. a ještě než to dořeknu, vidím před námi na trávníku minimálně dvacet velkých bílých papoušků kakadu. Moje vnitřní dítě má druhý Vánoce. Milujeme ležet na trávě u jednoho z mnoha jezírek a milujeme i Art gallery, ale už né tolik, protože nás v tuhle chvíli máme v nohách víc než deset kilometrů a conversky prostě nebyly vymyšlený na poznávání nových měst.

Cestou zpět k hotelu potkáváme další papoušky, jen tak na ulici na plotě místo vrabčáků :))

První postřehy z Austrálie? Mnohem víc se tu dbá na životní styl. Tolik běžců jako u Opery není snad ani v londýnským Hyde parku a ačkoli fast foody najdete na každým rohu, procento silnějších lidí tu je v porování se Zélandem (kde štíhlej člověk je snad spíš výjimka) úplně mizivý. Že by tomu přispíval i fakt, že téměř všechny řetězce fast foodů a kaváren u dezertů uvádí krom ceny i energetický hodnoty? Na mě to rozhodně odrazujícím dojmem působí :D U ledový kávy už zase nemusím vysvětlovat, že bych dovnitř ráda vážně espresso a né ten cukrovej syrup s kávovou příchutí a smoothie je vážně smoothie, ne ovocnej koncentrát rozmixovanej s vanilkovou zmrzlinou a mlíkem – čtete dobře. Zéland miluje sladký a důsledky nějak moc neřeší.

2 Comments

• Reply Číčotipy: Co nás bavilo v červenci | Číča v kleci 2015-08-02 at 7.59 AM

[…] velkej – spustily jsme novej web, začaly spřádat plány na podzim a část týmu se přesunula z jednoho kontinentu na jinej. A taky se nám nastřádalo pár věcí, který nás během měsíce zaujaly a o který se s váma […]

• Reply Delfa 2015-07-30 at 8.52 PM

Balim a jedu za vama, oznam to vsem papouchum at jsou pripraveny:))
    ne kecam, bohuzel:) ale fakt narovinu zavidim, protoze zatim to teda vypada uzasne a strasne se tesim na vase dalsi dojmy, informace, fotky a vypraveni:) pusu D.